Skip to main content
Početna
O repozitoriju
Kontakt
English
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Repozitorij radova
Pregledavanje
Prema autoru
Prema godini
Prema organizacijskoj jedinici
Prema području
Prema vrsti rada
Svih dokumenata
Više...
Napredno pretraživanje
Pohranjivanje
Search Term
ovaj repozitorij
sve repozitorije u Dabru
Warning message
Objekt je uspješno spremljen, ali nije objavljen.
diplomski rad
Analiza didaktičko-metodičkih principa u nastavi drugog/stranog jezika sa slijepima
Detalji
Naslov
Analiza didaktičko-metodičkih principa u nastavi drugog/stranog jezika sa slijepima
Sažetak rada
Rad se bavi pitanjem poučavanja i učenja stranog ili drugog jezika sa slijepima. Dugo vremena je bilo uvriježeno mišljenje da nastava stranog jezika sa slijepima iziskuje mnogo vremena za prilagodbu nastavnih materijala te da slijepi na osnovi nedostatka vida i specifičnosti funkcioniranja nisu u mogućnosti učiti strani jezik. Međutim, pojavom komunikacijske didaktike mijenjaju se i načela poučavanja i učenja jezika - ona dobivaju jednu drugu dimenziju, a to je učenje kroz komunikaciju i interakciju. Drugim riječima, poučavanje stranog jezika pokušava se sve više približiti načinima usvajanja materinjeg jezika. Rad prikazuje teorije usvajanja i razvoja govora kod slijepih, specifičnosti primanja podražaja i s njima povezane kompenzacijske metode, područja nastave stranog jezika i principe poučavanja te prijedloge za prilagodbu nastave slijepima. U završnom dijelu kao prilog prikazuju se odabrane dostupne i prilagođene aktivnosti i igre koje se koriste u radu sa slijepima te se analiziraju s teoretskog polazišta. Sve prikazane aktivnosti koriste se u ranoj školskoj dobi kada dijete razvija i svoj materinji jezik, a može se pretpostaviti da će slijepo dijete tada biti uključeno u program (psihosocijalne) rehabilitacije. Stoga je ključno da nastava stranog jezika potiče kako kognitivni tako i socijalni razvoj jer prenosi jezična znanja koja se moraju kroz situacijski okvir i realne predmete instrumentalizirati, a što je u skladu s načelima rehabilitacije slijepih. Štoviše, dostupna istraživanja ukazuju na činjenicu da slijepo dijete bez obzira na nedostatak vizualnih podražaja može aktivno sudjelovati u učenju stranog jezika uz preduvjet da se određene metode i nastavni materijali prilagode.
Subjects
slijepi, strani jezik, drugi jezik, poučavanje, učenje, blind, foreign language, second language, teaching, learning, DRUŠTVENE ZNANOSTI
Objekt je uklonjen.