diplomski rad
Ovladanost osnovnim aritmetičkim operacijama kod djece od trećeg do osmog razreda osnovne škole

Iva Sladović (2016)
Podaci o radu
NaslovOvladanost osnovnim aritmetičkim operacijama kod djece od trećeg do osmog razreda osnovne škole
AutorIva Sladović
Voditelj/MentorMirjana Lenček (mentor)
Sažetak rada
Ovim istraživanjem ispitano je 164 djece od 3. do 8. razreda, polaznika dviju redovnih Osnovnih škola u Zagrebu: Osnovne škole Jelkovec i Osnovne škole Sesvetska Sopnica. Učenici su podijeljeni na grupe prema razredu koji pohađaju i s obzirom na oblik školovanja u nastavi matematike: redovni (N=145) ili individualizirani/prilagođeni (N=19). Ispitano je njihovo poznavanje osnovnih aritmetičkih operacija na 12 skupina zadataka oblikovanih s obzirom na Plan i program nastave matematike iz 2013. godine. Rezultati su pokazali da većina učenika urednih matematičkih vještina ovladava osnovnim aritmetičkim operacijama nakon trećeg razreda osnovne škole. Zadaci koji su diskriminativni za prepoznavanje učenika s teškoćama u matematici u 3. razredu su zadaci pisanog dijeljenja i zadaci koji ispituju poznavanje osnovne tablice množenja. Nakon trećeg razreda, statistički značajne razlike između učenika s teškoćama u matematici i učenika urednih matematičkih vještina pronađene su na zadacima zbrajanja i oduzimanja dvoznamenkastih brojeva, zadacima koji ispituju poznavanje osnovne tablice množenja, zadacima pisanog zbrajanja i oduzimanja, te pisanog množenja i dijeljenja. Također, kvalitativnom analizom izdvojene su i opisane karakteristične vrste grešaka koje učenici s teškoćama u matematici čine prilikom rješavanja jednostavnih aritmetičkih zadataka. Ovi podaci mogu pružiti smjernice za oblikovanje aritmetičkih zadataka temeljem kojih je moguće oblikovati materijal za odjeljivanje djece s teškoćama u matematici i diskalkulijom od populacije bez teškoća u matematici u osnovnoj školi.
Ključne riječiaritmetika teškoće u matematici zbrajanje oduzimanje množenje dijeljenje osnovna škola
Naslov na drugom jeziku (engleski)Mastering basic arithmetic operations in children from third to eighth grade
Povjerenstvo za obranuMirjana Lenček (predsjednik povjerenstva)
Draženka Blaži (član povjerenstva)
Iva Hrastinski (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaLogopedija
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra logopedije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. logoped.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09-14
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
In the current research 164 children through grades 3 to 8 were administered experimental tasks, developed by the author for the purpose of the current study, that examined their knowledge of basic arithmetics (addition, subtraction, multiplication and division). The sample consisted of 145 children educated in regular school programme and 19 children that have an individualised/adjusted programme in mathematics. The testing material consisted of 12 groups of tasks based on the Plan and programme for math education from 2013. The results showed that most of the students after grade 3 acquire skills needed for solving basic arithmetic tasks. Written division and multiplication fact retrieval tasks proved to be effective in abstracting students with math difficulty in grade 3. As for children through grades 4 to 8, tasks that proved effective in differentiating students with math difficulties are mental addition and subtraction, multiplication facts retrieval and written addition, subtraction, multiplication and division tasks. Furthermore, some characteristical mistakes that children with math difficulty make in solving arithmetic tasks are described. The given data could prove useful in giving guidelines for developing arithmetic tasks material based on which would be possible to differentiate children with difficulties in math from children with regular math abilities development in primary school.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)arithmetics math difficulties addition subtraction multiplication division primary school
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radaAll rights reserved
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:158:671652
PohranioIvanka Šarić