diplomski rad
Program Imam stav: evaluacija komponente za roditelje

Mia Bašić (2016)
Sveučilište u Zagrebu
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Podaci o radu
NaslovProgram Imam stav: evaluacija komponente za roditelje
AutorMia Bašić
Voditelj/MentorMartina Ferić (mentor)
Sažetak rada
Cilj je ovoga rada opisati tijek i ishode provedbe roditeljske komponente preventivnog programa Imam stav, namijenjenog prevenciji ovisnosti o duhanu, alkoholu i drugim sredstvima ovisnosti. Program Imam stav prilagođena je verzija programa Unplugged- prevencija korištenja duhana, alkohola i drugih sredstava ovisnosti koji je nastao inicijativom European Union Drug Abuse Prevention (EU-Dap). Program je zasnovan na učenju životnih vještina i konceptu socijalnih utjecaja čime se promiče pozitivno i zdravo ponašanje te prevencija korištenja sredstava ovisnosti (cigareta, alkohola i drugih sredstava ovisnosti). Roditeljska komponenta programa Imam stav provedena je u Osnovnoj školi Josip Antun Čolnić u gradu Đakovu. Iskustvo implementacije komponente za roditelje programa Imam stav pokazalo je kako u provođenju programa postoji nekoliko izazova. Prvi je izazov zadržavanje roditelja u programu (osipanje), a drugi se odnosi na primijenjene metode rada. Pokazalo se kako na interaktivne metode rada roditelji nisu dobro reagirali. U radu izvoditeljica iznosi svoj kritički osvrt na implementaciju te se navode smjernice koje mogu pomoći u otklanjanju poteškoća s kojima se voditeljica programa susrela.
Ključne riječiprevencija ovisnosti preventivni program Imam stav (Unplugged) komponenta za roditelje implementacija
Naslov na drugom jeziku (engleski)Program Unplugged: parent component evaluation
Povjerenstvo za obranuMartina Ferić (predsjednik povjerenstva)
Josipa Mihić (član povjerenstva)
Miranda Novak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaSocijalna pedagogija
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra socijalne pedagogije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. paed. soc.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09-15
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
The primary goal of this paper is to describe implementation of parental component of prevention program Imam stav. Program aims to prevent tobacco, alcohol and other substance abuse. Prevention program Imam stav is adapted version of Unplugged program for prevention of tobacco, alcohol and other substance abuse that has been developed by the European Union Drug Abuse Prevention (EU-Dap). Program is based on the Life-skills training model and Social influence which promotes positive and healthy behavior, as well as substance abuse prevention (tobacco, alcohol and other substances). Parental component of prevention program Imam stav has been conducted in elementary school Josip Antun Čolnić in city of Đakovo. Experience from implementation of parental component in program Imam stav has showed there are a few challenges. The first challenge is keeping parents in the program (attrition), and the second relates to the applied methods. In the paper critical review of the prevention program implementation is given and there are some guidelines for more effective program implementation.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)prevention of addiction prevention program Imam stav (Unplegged) parental component implementation
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:158:658275
PohranioIvanka Šarić