diplomski rad
Povezanost poremećaja slušnog procesiranja i posebnih jezičnih teškoća

Katarina Vulić (2016)
Podaci o radu
NaslovPovezanost poremećaja slušnog procesiranja i posebnih jezičnih teškoća
AutorKatarina Vulić
Voditelj/MentorMladen Hedjever (mentor)
Sažetak rada
Poremećaj slušnog procesiranja (PSP) i posebne jezične teškoće (PJT) su razvojni poremećaji kojima se istraživači bave zadnjih nekoliko desetaka godina. Kod oba poremećaja djeca pokazuju teškoće u čitanju, sricanju, ekspresivnom i receptivnom rječniku. Etiologija ova dva poremećaja nije do kraja razjašnjenja, a različiti istraživači su stvorili nekoliko teorija o tome što uzrokuje PSP i PJT. Iako ne poznajemo dovoljno samu prirodu ovih poremećaja, zbog sličnosti u simptomatologiji, započelo je istraživanje pitanja povezanosti ova dva poremećaja. Uz PJT se usko veže i disleksija, također, radi sličnosti u simptomatologiji, ali i činjenice da većina djece s PJT- om kasnije razvije poremećaj čitanja. Sva tri poremećaja se dijagnosticiraju kod djece urednog kognitivnog razvoja, dakle, temelje se na isključujućim čimbenicima te ih to čini specifičnim poremećajima. Postoji duga povijest i različite kontroverze o tome koliki utjecaj deficiti slušnog procesiranja imaju u genezi jezičnih poremećaja. Kod oba poremećaja postoje deficiti u nekom dijelu jezičnog sistema. U ovom će se radu dati pregled istraživanja na ovu temu te predstaviti zaključak istraživanja.
Ključne riječiporemećaj slušnog procesiranja slušno procesiranje posebne jezične teškoće disleksija
Naslov na drugom jeziku (engleski)The relationship between auditory processing disorder and specific language impairment
Povjerenstvo za obranuMladen Hedjever (predsjednik povjerenstva)
Ana Bonetti (član povjerenstva)
Emica Farago (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaLogopedija
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra logopedije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. logoped.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09-12
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Auditory processing disorder (APD) and specific language impairment (SLI) are developmental disorders that researchers have been dealing with the past several decades. In both disorders children show difficulties in reading, spelling, expressive, and receptive vocabulary. The etiology of both disorders is not fully clarified, and various researchers have created several theories about what is causing the APD and SLI. Although we do not know enough about the nature of these disorders, because of the similarities in symptomatology, researchers began exploring the possible connection between these disorders. SLI is tightly bound with dyslexia, also because of the similarities in symptomatology, but also the fact that most children with SLI later develop reading disorder. All three disorders are diagnosed in children who have proper cognitive development, therefore, are based on exclusionary factors and this makes them specific disorders. There is a long history and various controversies about what impact auditory processing deficits have in the genesis of language disorders. Both disorders are characterized by deficits in some part of the language system. This paper will provide an overview of researches on this topic and conclude present research findings.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)auditory processing disorder auditory processing specific language impairment dyslexia
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radaAll rights reserved
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:158:484354
PohranioIvanka Šarić