Naslov Ispitivanje čimbenika za primjenu igre tijekom hospitalizacije djece
Naslov (engleski) Research of the factors for the application of play during hospitalization of children
Autor Nikolina Buzov
Mentor Damir Miholić (mentor)
Član povjerenstva Damir Miholić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Renata Pinjatela (član povjerenstva)
Član povjerenstva Renata Martinec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-06-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Svako dijete ima pravo na zdravlje i najkvalitetniju zdravstvenu skrb. Zbog negativnog utjecaja boravka u bolnici na psihofiziološki razvoj djeteta, danas se sve više djecu liječi kroz dnevne bolnice i ambulantne preglede. Ponekad, zbog bolesti djeteta, to nije moguće pa se djeca hospitaliziraju. Hospitalizacija označava smještanje djeteta u bolnicu što predstavlja odvajanje od poznate okoline i osoba i susret s nepoznatim okruženjem i osobama te često uključuje osjećaj boli i straha. Posljedica hospitalizacije može biti hospitalizam. Hospitalizam kod djeteta nastaje zbog nemogućnosti boravka roditelja uz hospitalizirano dijete, a javlja se zbog duljeg boravka u bolnici. Suvremena medicina nastoji ublažiti negativne posljedice hospitalizacije. Humaniziraju se uvjeti u bolnicama, proširuju se kapaciteti kako bi roditelji mogli biti stalno uz dijete te se izgrađuju igraonice i zapošljavaju stručnjaci za igru u bolnici.
Igru vežemo uz djecu i djetinjstvo. Igra je spontana aktivnost koja djeci predstavlja zadovoljstvo i sreću. Igra ima utjecaj na motorički, kognitivni i socioemocionalni razvoj djeteta. Rezultati velikog broja istraživanja pokazali su da igra tijekom hospitalizacije smanjuje anksioznost kod djece i omogućava im kreiranje dojma svakodnevnog života. Kako bi se igra mogla primjenjivati tijekom hospitalizacije potrebno je ispitati čimbenike važne za njenu organizaciju u bolnici. Cilj ovog preglednog rada je prikazati rezultate istraživanja o fizičkim i stručnim čimbenicima koji su važni za organiziranje igre u bolnici. Fizički čimbenici odnose se na izgled i funkciju igraonice. Igraonica u bolnici je fizički odvojena prostorija u kojoj se ne provode medicinski pregledi i postupci. Stručni čimbenici odnose se na stručnjaka koji je educiran za igru u bolnici, edukacije koje su dostupne za ovo područje te široki spektar područja rada stručnjaka u bolnici. Stručnjak za igru u bolnici je osoba koja ima formalno obrazovanje za rad s djecom i mladima te završenu dodatnu edukaciju za provođenje igre u bolničkim uvjetima. Zemlje koje nude ovakvu specifičnu edukaciju u sklopu visokog obrazovanja su Velika Britanija i Sjedinjene Američke Države. Područja rada stručnjaka za igru obuhvaća različite grane pedijatrije poput ortopedije, pedijatrijske radiologije, otorinolaringologije, neonatalne intenzivne skrbi i odjela za praćenje epilepsije.
Stručnjak za igru u bolnici koristi različite metode bazirane na igri kako bi djecu i adolescente pripremio za medicinske procedure, operacije i pomogao u smanjenju boli. Na kraju rada prikazat ću stanje u Republici Hrvatskoj. U hrvatskim bolnicama uvjeti za provođenje igre se poboljšavaju zahvaljujući inicijativi raznih udruga. U Hrvatskoj ne postoji službena edukacija za zanimanje stručnjaka za igru u bolnici.
Sažetak (engleski) Every child has the right to be health and to have the highest quality health care. Due to the negative impact of hospitalization on the psychophysiological development of the child, today children are cured through day hospitals and outpatient examinations. Sometimes, due to the child's illness, that is not possible and then children are hospitalized. Hospitalization denotes placing children in a hospital which represents separation from a familiar environment and people and encounter with an unfamiliar environment and people and often feelings like pain and fear. Sometimes the result of hospitalization may be hospitalism. Hospitalism occurs due to the impossibility of the parents staying with the hospitalized child and due to a longer stay in the hospital. Modern medicine seeks to mitigate the negative consequences of hospitalization. Conditions in hospitals are being humanized, capacities are being expanded so that parents can be with their child at all times, there are playrooms in hospitals and employed hospital play specialists. We associate the game with children and childhood. Play is a spontaneous activity that presents pleasure and happiness to children. Play has an impact on a child’s motor, cognitive, and socioemotional development. The results of a large number of studies have shown that during hospitalization play reduce anxiety in children and enable them to create the impression of everyday life. As the play can be applied during hospitalization, it is necessary to examine the factors important for its organization in the hospital. The aim of this review paper is to present the results of research on physical and professional factors that are important for the organization of play in the hospital. Physical factors are the appearance and function of the playroom. The playroom in the hospital is a physically separate room in which no medical examinations and procedures are performed.
Professional factors relate to professionals trained for conducting play in the hospital, the education available for the field, and the wide range of working areas A hospital play specialist is an expert who has a formal education to work with children and young people and has completed additional training to conduct play in a hospital setting. Countries that offer education for hospital play specialist in higher education are the United Kingdom and the United States. Areas of work include various branches of pediatrics such as orthopedics, pediatric radiology, otorhinolaryngology, neonatal intensive care and epilepsy monitoring departments. A hospital play specialist uses a variety of play-based methods to prepare children and adolescents for medical procedures, surgeries, and help reduce pain. At the end of the paper I will present the situation in the Croatia. In Croatian hospitals, the conditions for conducting the play are improving because of various associations. In Croatia, there is no official training for the hospital play specialist.
Ključne riječi
hospitalizacija djece
igra
igraonica
stručnjak za igru u bolnici
Ključne riječi (engleski)
hospitalization of children
play
playroom
hospital play specialist
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:692252
Studijski program Naziv: Edukacijska rehabilitacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacijske rehabilitacije (mag. rehab. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-15 11:46:28