Naslov Značaj izvannastavnih aktivnosti za djecu s teškoćama u razvoju
Naslov (engleski) The importance of extracurricular activities for children with developmental disabilities
Autor Ema Zgurić
Mentor Anamarija Žic Ralić (mentor)
Član povjerenstva Anamarija Žic Ralić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zrinjka Stančić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Wagner Jakab (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Odgojni i obrazovni značaj izvannastavnih aktivnosti opće je poznat. Brojnim se istraživanjima pokazalo kako izvannastavne aktivnosti imaju pozitivan utjecaj na različita razvojna područja. Iako su uloga i dobrobiti izvannastavnih aktivnosti često bili predmetom istraživanja, kako inozemnih, tako i domaćih, ipak se zanemarivao njihov značaj za djecu s teškoćama u razvoju.
Upravo je cilj ovog rada bio dobivanje uvida u iskustva učenika s teškoćama u razvoju vezana uz značaj sudjelovanja na izvannastavnim aktivnostima, i to na područjima vršnjačkih odnosa, svijesti o sebi, socijalne svjesnosti, emocionalne dobrobiti, razvoja interesa, akademskog uspjeha te motivacije za školu. Sudionici ovog istraživanja bili su učenici s teškoćama u razvoju
jedne osnovne škole, od četvrtog do osmog razreda koji polaze barem jednu izvannastavnu aktivnost. Sudjelovali su učenici oba spola, od toga tri učenice i četiri učenika. Istraživanje je bilo kvalitativno, a kao metoda prikupljanja podataka koristio se polustrukturirani intervju s pitanjima osmišljenim za ovo istraživanje. Za metodu obrade podataka odabrana je tematska
analiza. Analizom podataka dobiveno je devet tematskih područja s pripadajućim temama i podtemama: Odnosi s vršnjacima, Svijest o sebi, Socijalna svjesnost, Emocionalna dobrobit, Razvoj interesa, Akademski uspjeh, Motivacija za školu, Motivacija za izvannastavne aktivnosti te Korist za svakodnevni život. Dobiveni rezultati pokazali su kako su sudionici primijetili
pozitivan značaj izvannastavnih aktivnosti na gotovo svim područjima. Takvi su nalazi uglavnom u skladu s prethodno provedenim istraživanjima o izvannastavnim aktivnostima učenika bez teškoća. Također, uvid u cjelokupno iskustvo s izvannastavnim aktivnostima pokazao je da sudionici imaju vrlo pozitivna iskustva te da im izvannastavne aktivnosti
predstavljaju važno područje u životu. Na temelju dobivenih rezultata te pregleda istraživanja o ovom području, predložene su univerzalne smjernice za roditelje i učitelje kako bi se učenicima s teškoćama u razvoju omogućilo ravnopravno sudjelovanje na izvannastavnim aktivnostima te stvorili uvjeti koji bi maksimalno poticali njihov razvoj.
Sažetak (engleski) The educational significance of extracurricular activities is widely recognized. Numerous studies have shown that extracurricular activities have a positive impact on various areas of development. Although the role and benefits of extracurricular activities have often been the subject of research, at home and abroad, their importance for children with developmental disabilities has been neglected. The purpose of this research was to gain insight into the experiences of students with developmental disabilities about the importance of participation in extracurricular activities, in the areas of peer relationships, self-awareness, social awareness, emotional well-being, interest development, academic success, and motivation for school. The participants of this research were students with developmental disabilities from an elementary
school, fourth through eighth grade, who participated in at least one extracurricular activity. Students of both genders participated, three of whom were female and four of whom were male. This research was qualitative study. Data were collected through semi-structured interviews with questions created specifically for this research. Method chosen for data processing was thematic analysis. The data analysis resulted in nine thematic areas with associated themes and subthemes: Peer relationships, Self-awareness, Social awareness, Emotional well-being, Interest development,
Academic success, Motivation for school, Motivation for extracurricular activities and Benefit for everyday life. The results obtained showed that the participants perceive the positive significance of extracurricular activities in almost all areas. Such findings are largely consistent with previous research on extracurricular activities of students without disabilities. Also, an
insight into the overall experience with extracurricular activities showed that the participants have very positive experiences and that extracurricular activities are an important area in their lives. Based on the results obtained and a review of research in this area, universal guidelines for parents and teachers were proposed to enable students with developmental disabilities to participate equally in extracurricular activities and to create conditions that would maximise their development.
Ključne riječi
izvannastavne aktivnosti
djeca s teškoćama u razvoju
vršnjaci
inkluzija
Ključne riječi (engleski)
extracurricular activities
children with developmental disabilities
peer students
inclusion
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:158:528794
Studijski program Naziv: Edukacijska rehabilitacija Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni magistar/magistra edukacijske rehabilitacije (univ. mag. rehab. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-28 14:04:28