diplomski rad
Razvoj preventivnog programa za djelotvornije nošenje s izazovima prelaska iz osnovne u srednju školu

Petra Knjaz (2016)
Sveučilište u Zagrebu
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Podaci o radu
NaslovRazvoj preventivnog programa za djelotvornije nošenje s izazovima prelaska iz osnovne u srednju školu
AutorPetra Knjaz
Voditelj/MentorValentina Kranželić (mentor)
Sažetak rada
U hrvatskom obrazovnom sustavu, prijelaz iz osnovne u srednju školu je uobičajena pojava, no može biti itekako stresna za mladu osobu. Stres je prisutan u pogledu odabira odgovarajuće škole, a mogući izvori stresa i negativnih osjećaja su i prelazak u jedno sasvim novo i nepoznato okruženje, povećan obim i zahtjevnost gradiva, stroži nastavnici te sklapanje novih prijateljstava. Negativne osjećaje još dodatno potenciraju brojne emocionalne, kognitivne i fizičke promjene s kojima su mladi suočeni, a koje su specifične za razdoblje adolescencije. Imajući na umu specifičnosti prijelaza, kroz rad se naglašava važnost prevencije i preventivnih nastojanja da se navedena problematika ublaži. S obzirom na mnoge izazove koje prijelaz donosi i moguće negativne posljedice, u radu je prikazan razvoj preventivnog programa za djelotvornije nošenje sa izazovima prelaska iz osnovne u srednju školu.
Ključne riječiprijelaz u srednju školu teškoće prilagodbe adolescencija prevencija
Naslov na drugom jeziku (engleski)Development of prevention program aimed to successful coping with transitions in education
Povjerenstvo za obranuValentina Kranželić (predsjednik povjerenstva)
Josipa Mihić (član povjerenstva)
Dora Dodig Hundrić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaSocijalna pedagogija
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra socijalne pedagogije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. paed. soc.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-06-21
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
In the Croatian education system, the transition to high school is a common occurrence, but it can also be very stressful for a young person. Stress is present in terms of choosing the right school but also move to completely new and unfamiliar environment, increased and more complex curriculum, tough teachers and new peer relationships can be possible sources of stress and many negative feelings. Negative feelings even further emphasize many emotional, cognitive and physical changes that young people are facing during adolescence. Having in mind the specifics of the transition, this paper highlights the importance of prevention and preventive efforts to reduce these problems. In view of many challenges that transition brings and possible negative consequences, the paper presents development of prevention program aimed to successful coping with transition from primary to secondary school.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)transition to high school adaptation difficulties adolescence prevention
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:158:454484
PohranioIvanka Šarić