Rad nije dostupan
diplomski rad
Poticanje ranog psihomotoričkog razvoja djeteta sa spinom bifidom

Iris Čukelj (2016)
Podaci o radu
NaslovPoticanje ranog psihomotoričkog razvoja djeteta sa spinom bifidom
AutorIris Čukelj
Voditelj/MentorRenata Pinjatela (mentor)
Sažetak rada
Spina bifida označava nepotpuno zatvaranje stražnjeg luka kralježaka, najčešće u lumbosakralnoj regiji. Može biti otvorena (meningokela i mijelokela) s defektom kože i zatvorena (oculta). Uzrok spine bifide još uvijek je nepoznat (Mardešić, 2003). Posljedice koje spina bifida ostavlja različite su za svaku osobu. Čak 90% djece s najtežim oblikom spine bifide ima hidrocefalus, a mogu se javiti i brojne dodatne teškoće: djelomična ili potpuna paraliza, teškoće s kontroliranjem mjehura i pražnjenjem crijeva, teškoće učenja, depresija, alergije na lateks i socijalni problemi. Od velike je važnosti odmah po rođenju započeti s habilitacijom. Sudionica istraživanja bila je djevojčica kronološke dobi od 4 godine s dijagnozom spine bifide. Istraživanje se provodilo u prostorijama privatne poliklinike za ranu intervenciju „Claritudo“ u Splitu u trajanju od godine dana (travanj 2015. – travanj 2016.) kroz individuane terapije u trajanju od 45 minuta, jednom tjedno. Uspješnost programa procjenjivala se svaka 3 mjeseca upotrebom Liste procjene ponašanja (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, 1997). Za metodu obrade podataka korištena je modifikacija algoritma INDIF (Nikolić 1991) za komponentnu analizu napretka djeteta, opisanog nad skupinom kvantitativnih varijabli registriranih kroz određeno vremensko razdoblje. Dobiveni statistički pokazatelji pokazuju da se primjenom interdisciplinarnog pristupa i kompleksnog edukacijsko rehabilitacijskog programa došlo do poboljšanja rezultata na svim razvojnim područjima djeteta. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na efikasnost primjene interdisciplinarnog pristupa u radu s djecom s teškoćama, ali i nemogućnost generalizacije rezultata ovog istraživanja zbog premalog uzorka ispitanika.
Ključne riječispina bifida rana intervencija roditelji djece s teškoćama u razvoju interdsiciplinarni pristup
Naslov na drugom jeziku (engleski)Enhancement of early psychomotor development of child with spina bifida
Povjerenstvo za obranuRenata Pinjatela (predsjednik povjerenstva)
Renata Martinec (član povjerenstva)
Damir Miholić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaEdukacijska rehabilitacija
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra edukacijske rehabilitacije
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. rehab. educ.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-07-01
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
Spina bifida is incomplete closing of the rear port of the vertebrae, usually in the lumbosacral region . It can be open ( meningocela and myelocela ) with skin defect and closed ( oculta ) . The cause of spinal bifida is still unknown ( Mardešić , 2003) . The consequences of spina bifida are different for each person . 90% of children with the most severe form of spinal bifida have hydrocephalus, and there may be a number of additional problems: partial or complete paralysis, difficulty controlling bladder and bowel movement, learning disabilities, depression, allergies to latex and social problems . It is of great importance to start with habilitation at birth. Respondent was a girl aged 4 years with a diagnosis of spina bifida .The research was in private clinic for early intervention " CLARITUDO " in Split. It lasted one year (April 2015 - April 2016 ) through individual therapies for 45 minutes, once a week . The success of the program was evaluated every 3 months using Lists behavioral assessment (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, 1997). INDIF method (Nikolić, 1991) was used as a data analysis. The resulting statistical indicators show that an interdisciplinary approach and complex educational rehabilitation program leads to improving results in all areas of development of the child. Results of this study indicate the efficacy of an interdisciplinary approach in working with children with disabilities, but also the impossibility of generalizing the results of this study because of the small sample of respondents .
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)spina bifida early intervention parents of children with developmental disabilities interdisciplinary approach
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad nije dostupan
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:158:852328
PohranioIvanka Šarić